| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
![]() |
Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)Den siste veka har det nesten kvar gong eg har reist meg litt for fort opp frå sofaen eller golvet (ja, eg sit ein del på golvet
Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming!
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!!!)
Er ikke det typisk når man har lav blodprosent da? Ta deg en tur til legen og få det målt og ikke bare mål blodprosenten (stikk i fingeren), men få sjekket jernlageret også (nål i armen).
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
|
|
|
#3 |
|
Seniormedlem
![]() |
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!!!)æææ....... Eg har verdas største nålskrekk........ eg grin som ein stukken gris, bokstavleg talt.....
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!!!)Jeg var også slik en lang stund etter at jeg begynte på ketolyse.
Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
|
|
|
#5 |
|
Seniormedlem
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!!!)
Eller blodtrykksfall... Da kan det svimle når du reiser deg brått..
|
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
|
|
|
#6 |
|
Seniormedlem
![]() |
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)Reiste liksågodt til legen med ein gong eg, får å få det ut av verda. Ho meinte det kunne vera blodtrykksfall, slik du seier Kanutten. Eg har i utgangspunktet blodtrykk nederst på normalskalaen, så då kan det godt vera at eg får veldig lavt blodtrykk når eg reiser meg fort.
|
|
|
#7 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)Drikk masse vann. Det kan hjelpe. Jeg har også lavt blodtrykk til vanlig, men drikker jeg lite blir det enda verre. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
|
|
|
#8 |
|
Seniormedlem
![]() |
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)Hmm... skal tenkja på det, Vettel!
|
|
|
#9 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)Tipper også på blodtrykksfall. Jeg har fått lavere blodtrykk etter at jeg begynte med ketogen kost (hadde ikke gått ned noen kilo når det skjedde). Jeg har lavt blodtrykk i utgangspunktet så det er litt plagsomt med de symptomene du nevner. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#10 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)Eg hadde det mykje sånn før i tida. Og da hadde eg lavt blodtrykk. Kanskje du må peise med på salt :P Sjekka ikkje legen blodtrykket? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#11 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)Typiske symptomer på hydrostatisk blodtrykksfall, ja!
Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
|
|
|
#12 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)Tar du kalium? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: x
|
|
|
#13 |
|
Seniormedlem
Sv: Det svartnar/svimlar for meg! (HJELP!)
Kalium kan fint måles på blodprøver, men testen tar endel tid. Kalium bør man IKKE trikse og mikse med for mye selv. Både for mye og for lite av det kan være farlig. Snakk med legen og be om sjekk av elektrolyttene.
|
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? | Photobscura | Fysisk og mental helse | 23 | 17-11-09 12:02 |