|
Sv: Blodpris på fløte
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Det er mulig jeg reagerer på laktosen også, men jeg har ikke hatt positivt utslag på laktosebelastning, så jeg er nok ikke pr def intolerant. Men, ja, kasein er jo min main trøbbel når det kommer til meieriprodukter. Verst er det med ost som gir meg rosocea-lignende utslag i ansiktet ... Rømme går derimot tålelig greit, så mulig syrninga utligner effekten av protein/laktose noe.
Nå har jeg uansett hørt om noen enzymer man kan ta dersom man har problemer med malabsorbasjon av melkesukker og -protein. Kunne vært interessant å prøve, for det er jo en smule trist å skulle si farvel til fløte og ost for alltid, om det enn ikke blir i store mengder.
Mannen min har fått anbefalt slike enzymer i tablettform av sin mor (sykepleier, helsesøster og jordmor). Skal visstnok hjelpe for dem som reagerer på melkeproteinet. Vet ikke om det er mulig å bøtte i seg akkurat, men da slipper man kanskje de verste konsekvensene. Det er jo melk i søren meg ALT Så gjenstår det å se om mannen min greier å komme seg til doktor for en resept på slike vidunder-enzymer 
|