|
Sv: Benhinnebetennelse
Har også hatt det - som følge av løping på asfalt i ungdommen. Brukte veldig lang tid på å bli kvitt det, måtte kutte all løping, og tok det ikke opp igjen før etter et par år.
1) Sko: Som de andre sier - veldig viktig med gode sko som passer din fot. Men husk at varigheten på sko er kortere enn du tror! Sålen blir fort gammel, selv om skoene ser fine ut. Hvor ofte du skal skifte avhenger litt av bruken, men en gang i året ihvertfall bør man ha nye sko til løping. Selv om du bruker de lite, sålen mister elastisiteten med tida og.
2) Hvorfor har du fått det? Fjern årsaken som Cherry sier. Har du løpt mye på hardt underlag - slutt med det. Prøv å finne andre treningsmetoder
3) Spinningsykkel evt. trimsykkel er kanon trening så lenge du har nok intensitet. Og veldig lite belastende for beinhinna. Selv trener jeg alle intervalløktene mine på sykkel, og da ligger jeg på mellom 85-95%. Ikke noe problem:-)
Vet ikke om du står noe alpint, men alpinsko kan være hardt for beinhinna, vær forsiktig:-) Ang. ridning vil jeg tro det ikke skulle være noe problem, støtene man får under løping unngår man ved ridning, og tror ikke ridestøvlene presser noe særlig på beinhinna heller, men det kjenner du nok når du er på hesten igjen:-)
God bedring!

|