|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Men homorroider trenger slettes ikke fjernes om de ikke er overvettes plagsomme! Det finnes en salve på apoteket som holder i massevis om man ikke har mange svært smertefulle. Den heter Scheriproct og fungerer bra på ikke så alt for alvorlige angrep!
Det høres ut som om det du sliter med akkurat nå er en helt normal revne som svært mange opplever når de har litt i hardeste laget avføring!
Den gror helt fint av seg selv i løpet av en dag eller 2 som regel!
Det du kan gjøre er å holde avføringen mye og smøre stumpen med sinksalve når du må på do frem til den har grodd!
God bedring!
Takk begge to. Håper jeg ikke har sånne store som jeg må kvele eller kutte bort da Kjøper jeg sinksalve på apoteket? Jeg hadde tenkt meg en tur til legen. Kanskje jeg bare skal sjekke om det er hemorider med det samme da. Så vet jeg det. Sånne hemoridekremmer er de reseptfrie?
Ja, og apropos det legebesøket, hvilke blodprøver bør jeg ta? Jeg har ikke tatt noen før på dette kostholdet. Tok mange før jeg begynte og var overraskende frisk til å være så sjuk. Har lyst å ta c-peptid, for det tok aldri den gamle legen min, men er det vits når man har spist lavkarbo i 9 mnd? Planlegger å sjekke elektrolyttene (er det ikke det de heter?), for det har jeg sett at Kanutten har sagt mange ganger. Skal også sjekke jern, fordi jeg føler meg anemisk. Spiser riktignok store mengder rødt kjøtt, så føler at det ikke burde være tilfellet. Burde jeg også sjekke blodtrykk, kolesterol og slike ting? Jeg sjekket stoffskifte, langtidsblodsukker og 100 andre ting hos legen min i fjor vår. Han fant aldri noe grunn til energiløsheten min, bortsett fra depresjon (jeg følte meg ikke deprimert). Jeg fant jo løsninga når jeg droppa karbene da.. Men nå sklei jeg ut her. Noen som har en liste over hva jeg burde teste?
|