Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-11, 14:58   #5
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Blodpris på Fløte

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Tja. Ferskmelka inneholder i gjennomsnitt ikke mer enn 4% fett. Det skal altså en del liter melk til for å skille ut fløte nok til en hel liter, og når melkebøndene får sånn ca 7 kr pr liter (ikke helt sikker på prisen her), så er ikke fløten så dyr likevel

Da jeg jobbet med melkekyr tok vi 80kr pr liter fløte eller rømme. Blir ikke så mye billigere det, altså.

Ser den, men blir ikke det et dårlig argument når fettet uansett skilles ut for å produsere lettmelk og skummetmelk? Fløten er jo så og si et biprodukt av melkeproduksjonen.

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Men tenkte på det senest i dag ja, tenk om fløten hadde kostet det samme som melka, det hadde hvert herlig det ja, for 50,- er drøyt, har ikke sagt til mannen en gang at det er det det koster. En liter holder såvidt en uke her hjemme da, jeg bruker den i kaffen, og vi bruker den i matlaging

Oi dæsken, da spiller vi nok ikke i helt samme liga! Smaksløkene mine elsker fløte! Kjøper jeg den største fløtekartongen (7,5dl) varer den.. tja.. én dag, om jeg bruker en skvett fløte i middagen. Resten forsvinner når jeg går og småsipper og niiiikoser meg med den fantastiske, runde smaken. <3

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat