|
Sv: Mødre, synes dere det er vanskelig å lage middag?
Jeg deler Trådstarters frustrasjon over dette! Man kan si at lavkarbomaten er god, og lite tidkrevende å lage - javel. Men det er ikke til å komme fra at det går fortere å åpne en pose karbonader fra Gilde, enn å blande farse selv og steke opp dette! Karbonader/kjøttkaker tar fort vekk en time ved kjøkkenbenken - og det er ganske mye. Skal man steke opp en stor porsjon (det lønner seg jo alltids å ha litt i fryseren) går det enda lenger tid. Matlaging er i det hele tatt ganske tidkrevende, og skal klemmes inn i en hverdag som også består av full jobb, lekser og fritidsaktiviteter (for å ta min familie som eksempel). Det er ikke uten grunn at halvfabrikata og ferdigmat selger så godt - og det er ikke bare fordi det _smaker_ så vannvittig bra
Den desidert kjappeste lavkarbomaten jeg har funnet sålangt er grillkylling, ferdig, handlet på vei hjem fra jobb, med ferdigpose salat, cherrytomater, agurt og marinert gulost. Sleng på en klatt rømme/CF - voila - en middag. Og så kan disse kresne ungene mine pille ut det de vil spise fra salaten. Sukk.
|