Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-11, 00:19   #5072
katten
Medlem

katten sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vil ha en lusekofte med rundbole som er åpen hele veien, altså at jeg strikker ermene inn på samme rundpinne som genseren fra ermehullene. Husker bare jeg leste en oppskrift på en mariusgenser med påsydde ermer der man sydde og klippet opp i sidene der ermpene skulle syes på, så jeg trodde det var gjengs, og at det rett og slett ikke gikk an å strikke diagram frem og tilbake. Mulig jeg tar feil.
Har funnet en jeg vil strikke her (må bare legge til luser selv), men jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig å strikke diagram når man strikker fram og tilbake i stedet for rundt. Så det er i grunn dét jeg lurer på .

Den var kjempetøff!!
Går fint å strikke fram og tilbake, men når du strikker frå vrangsida, må tråden du ikkje bruker henge bak på vrangsida, ellers får du tråd"henget" på framsida. Litt tungvindt, men du får fort taket på det. Frå retta går det fint å ha to tråder på ein finger, eller hengende ned bak.
Evnt kan du strikke den rundt på vanlig måte, og så sy ned med maskin framme, klippe og så strikke stolpene for knapper og knapphull.

Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening