|
Mødre, synes dere det er vanskelig å lage middag?
Jeg har to gutter på 2,5 og 4 år, samt en mann å lage middag til. Synes det er vanskelig å komme på ting som er sunt og godt å spise for dem, samt noe de liker (de er litt kresne, særlig han yngste) som jeg i tillegg kan spise..
Er greit nok når jeg lager kjøttdeig og spaggetti..da steiker jeg gjerne litt grønnsaker utenom til meg selv som jeg spiser sammen med kjøttdeig, og har seterrømme til "saus"
Fiskekaker liker de..det er vel egentlig litt i grensen for hva jeg kan spise (har vel en 6-8 karber.. ) men spiser en i ny og ne..
Syns det er litt vanskelig av og til når jeg lager f-eks lasagne, lapskaus, joikakaker eller risengrøt til resten av familien...dette kan jo ikke jeg ha, så da må jeg lage to forskjellige ting..
Noen som har tips til barnevennlige middager som også kan brukes som lavkarbo variant?
Synes det er kjekkest når jeg sitter og spiser omtrent det samme som ungene ved middagsbordet. Vil ikke at de skal få følelsen av at "mamma spiser alltid en egen mat" jeg er jo et forbilde for dem....

|