|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Jeg skjønner faktisk ikke helt hva du spør om engang - mener du at du vil ha jakke strikket i ett der du strikker sammen ermer og bole mot slutten? Eller lurer du på om jakken kan strikkes i bakstykke, forstykke og ermer? Ja, det kan den. Man må ikke strikke den sånn at man lager søm og klipper opp etterpå, men den blir jo penere da når man slipper sømmen i siden.
Oppskrift på ulljakke med rundbole (om det er det jeg tror du mener) får du sikkert hjelp til å finne i en garnforretning. 
Jeg vil ha en lusekofte med rundbole som er åpen hele veien, altså at jeg strikker ermene inn på samme rundpinne som genseren fra ermehullene. Husker bare jeg leste en oppskrift på en mariusgenser med påsydde ermer der man sydde og klippet opp i sidene der ermpene skulle syes på, så jeg trodde det var gjengs, og at det rett og slett ikke gikk an å strikke diagram frem og tilbake. Mulig jeg tar feil.
Har funnet en jeg vil strikke her (må bare legge til luser selv), men jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig å strikke diagram når man strikker fram og tilbake i stedet for rundt. Så det er i grunn dét jeg lurer på .

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|