|
Sv: LCHF for en normalvektig?
Hei, da er vi flere med normal BMI som prøver. Jeg er heller ikke overvektig, men vil gjerne ta av ytterligere 6 kg for å nå min idealvekt (og trivselsvekt). Har med årene fått litt mer enn jeg liker rundt magen :-) Er 170 høy og veier nå 66 kg, og ønsker altså å komme meg ned på 60. Jeg er matvrak, og klarer ikke å forholde meg til slankekurer. Kanskje fordi jeg egentlig alltid har kunnet spise det jeg har lyst på uten å legge på meg. Men det var den gang.... Og på LCHF kan man jo spise seg mett uten å måle og veie!
Har lest mye om lavkarbo kosthold, og bestemte meg egentlig mer pga det helsemessige ved å endre kosthold enn å gå ned i vekt. Har venner som har gått på dette i et år nå, med veldig gode resultater. I tillegg til de gevinstene du nevner er det visstnok også mange som har blitt kvitt både hodepine, nakke- og skulderplager også, samt fått bedre nattesøvn. De sistnevnte sliter jeg mye med i perioder, særlig hodepine. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke men har i alle fall ikke hatt antydning etter at jeg begynte på LCHF 1. januar. Tro kan jo også flytte fjell, men jeg krysser i alle fall fingrene for et bedre liv på LCHF!
Ønsker også deg lykke til!
|