|
Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?
Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.
bra artikkel denne !
Har selv lurt på dette med NaCl og synes det har vært litt snodig med påstand om at "Himalya-salt" skal være så mye bedre enn vanlig salt- når det tross alt er det samme. eller den fantastiske virkning mineralsalter har. og anbefaling om å drikke "sole" osv....
jeg har prøvd det selv ... og lest mye om salter
jeg liker bedre å bruke URAFFINERT salt, uansett hvor det kommer fra i verden og hva det heter.
Altså skal det være litt grått eller rosa i det. og UTEN antiklumpemiddel. Det koster litt mer(men er billig alikevel- salt er ikke den store utgiften for meg- jeg har en pose(500 g) i MANGE år, -
så får man tross alt noen flere sporstoffer og mineraler med på kjøpet - dog i små mengder. Jeg liker ikke at noe er RAFFINERT og bruker heller ikke HVITT havsalt- og få med blekemiddel på kjøpet ??
Jeg tror de fleste av oss trenger MER SALTER. men ikke bare NaCl og mye av det. Det kan være natrium bundet til karbonater, fosfater, oksider osv... ja og magnesium, kalium, kalsium osv....
Hva slags salt er det feks i SELLERI ? det er vel mer av den typen vi har godt av 
man lærer så lenge man lever - moderasjon og balanse kommer ofte igjen og igjen 
Har lett overalt etter selleri-salt. Hvor finner jeg det? De hadde det overalt før i verden......
|