|
Sv: Bildetråden 30+
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Helt enig. For uansett om man går på GR eller lavkarbo hjelper det ikke om man går ned 30 kg om man går tilbake til det gamle kostholdet etterpå - og det har jeg inntrykk av at flere på GR gjør enn de på lavkarbo. Eller?
At det rett og slett blir for mye pes å telle kalorier til hverdags og tenke på kosemerker (finnes det fremdeles?) og være mye sulten og ha masse søtsug og sånt. I lavkarbo!
Det er jo rett og slett fordi at man ved å spise lavkarbo mat får ett nytt syn på maten man trykker i trynet.. Man lerer seg ka protein, karboydrater og fett egentlig gjør med kroppen!
Derfor tror jeg at de som går ned masse på lavkarbo aldri går over til det ekstreme høykarbo livet igjen om de ikke vil gå opp igjen..
At noen vil telle kalorier hele resten av sitt liv er helt greit for meg. Men at de kommer til å klare det, det tror jeg ikke..
Jeg synes det er fantastisk å kunne spise tilnærmet hva jeg vil, og ikke minst slippe å være sulten!
og jeg vet du var ferdig med diskusjonen, men jeg blir litt irritert når folk kommer med utsagn som "Jeg vet man går ned mange kg fort på lavkarbo, og det er det eneste målet mitt nå!"..
Ja, du går kanskje ned endel kg fort, men burde ikke det vært overbevisning nok?...

|