|
Sv: Flere som har sklidd ut i desember? Uff ... opp 6 kg
Opprinnelig lagt inn av Iza, her.
Takker for mange fine svar og betroelser. Gått ned en kilo denne uka, så er på vei. Skjønner at sukker ikke er bra for meg. Har nesten abstinenser denne uka. Men vet det blir lettere snart. Takk også for mange motiverende ord, som jeg tar med meg i tøffe stunder. Nå er det strikt lavkarbo som gjelder. Gleder meg til egg og bacon i morgen.
Det er viktig å fokusere på det positive ved dette kostholdet og for meg er det at man kan spise masse deilig mat med verdens beste samvittighet og ikke minst helsegevinstene. Kroppen fungerer og jeg er ikke konstant oppblåst i magen.
Vi har vel alle gått på en smell eller to, men så lærer vi jo noe av det også. Det er også viktig å jobbe mot holdningen at dette ikke er en kur, men en varig endring og at det ikke bare handler om vektnedgang, men også helsegevinsten. Er også viktig å ikke lete etter alle mulige erstatninger for f.eks sjokolade og kaker, men heller godta at det spiser vi ikke lengre og fokuserer på alle de andre gode tingene, som egg og bacon, nammenam
Det er ikke alltid like enkelt, tro du meg, har vært igjennom alle stadier av det å lete etter erstatninger, sprekker osv osv. Men jeg kom til et punkt der jeg bestemte meg for at jeg aldri mer skulle sprekke og selv på ferie/jul osv er det generell lavkarbo som gjelder. Jeg har klart å holde meg så lenge og leve på helt ren mat (uprosessert mat) at nå er det mange ting (som brød og sjokolade) som ikke smaker godt lengre - heldigvis. Prøvde meg på fjorlands bernaise her om dagen og den var så salt at jeg heiv den, før satt jeg og heiv salt på sausen 
Ønsker deg lykke til også er det bare å bruke forumet for støtte og hjelp når du føler for å gjøre noe ulovlig eller det butter i mot 
|