Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-11, 20:55   #23
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Søvnproblemer og forslag til forbedring?

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Jeg LIKER dette forumet, altså Fullt av folk som har vært borti mye rart selv, da er det greit å ha tilgang til internett før man renner ned legekontoret og tar alt legen sier for god fisk

Ketogen diett har vært i bruk her siden slutten av juli, med unntak av et par planlagte sprekker, samt en periode før og i jula.
Kjøper overhodet INGEN ferdigprodukter, kun rent kjøtt/grønnsaker osv. Halvfabrikata blir heller ikke brukt, og dermed utgår blandingsproduktene i gluten-kategorien.

Baker ikke selv, på grunn av ustabil stekeovn :/
Fiberhusk skal være glutenfritt (kommer fra psylliumskall) så vidt jeg vet.

Videre tror jeg (eller innbiller meg?) at mye av søvntrøbbelet kommer av FOR dyp søvn. Søvnen er jo delt inn i faser, og for mye dypsøvn kan visstnok føre til de problemene som er beskrevet over, jeg er jo også helt bortevekk når jeg sover og noen forsøker å vekke meg.
Uansett later det jo til at dette er mer enn hva fastlegen min alene kan ordne opp i, så time er bestilt (pr SMS, ja ), men ikke bekreftet.

Er det forresten noen av dere som har erfaring med bruk av melatonin (er vel dette som er søvnhormonet)?

Guttungene mine har brukt melatonin. Det er en slags innsovningsgreie. Det fungerte perfekt, MEN man skal være obs på at man har tatt den og fokusert på det. Nytter ikke ta den og nititte på datan eller tv. Da er det null respons. Man må ta den, legge seg og vente en haltivme eller så på at den skal begynne virke.