Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-11, 13:47   #2
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ketolysekuren og trening!

Opprinnelig lagt inn av ikea, her.

Hei!

Jeg er relativt ny på dette forumet. Og lurer på noe i forhold til trening. På søndag skal jeg spille håndballkamp, og jeg spiller som oftest hele kampen. Men når jeg går på ketolyse blir jeg så ufattelig sliten, klarer ikke spille en omgang en gang før jeg må gi meg. Føles som om jeg rett og slett går tom for energi. Er det noe jeg kan spise rett før kampen som gjør at jeg orker 2 x30 min?

Hei. Kroppen din bruker vanligvis glukogenlageret for å holde deg i sving (altså karbohydrater). Nå har du nettopp begynt å nekte kroppen din denne raske energien, og det tar litt tid før kroppen din er vant til å utnytte fettet du både bærer på og spiser til energi på en effektiv måte. Du må nesten regne med at du ikke har det samme "trøkket" en liten stund til.... men så skjer det noe. Jeg har sett at enkelte som driver med utholdenhetsidrett sier de kan løpe lengre og hardere enn før, fordi de ikke får melkesyre. Så hold ut, og snart har du energien tilbake.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat