Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-11, 20:16   #19
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Søvnproblemer og forslag til forbedring?

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Da er jeg straks mer med. Søvnparalyse er vel relativt vanlig, er det ikke? Folk som gjerne tror de har spøkelser som trykker dem ned i senga og sånn kan ofte bortforklares med nettopp søvnparalyse..

Gluten får man vel hovedsaklig fra hvete? Her i huset spises såvidt jeg vet ingen kornprodukter, ettersom både jeg og gubben går på ketolyse.
Forøvrig later det ikke til at søvnproblemene kan settes i direkte link med kostholdet, da det var det samme før jeg begynte med lavkarbo..

Ja, beklager, det gikk litt fort i svingene da jeg skrev. De fleste har jo et og annet tilfelle av søvnparalyse i løpet av livet, men det er noe annet å ha det så ofte! Jeg har opplevd det flere ganger, før da jeg var yngre, men det har faktisk gitt seg, og jeg kan ikke huske sist jeg opplevde det. Søvnparalyse er en form for narkolepsi, og i perioder hvor jeg er veldig plaget av hypothyerose blir jeg tilnærmet nærmest narkoleptisk. Skummelt og ubehagelig, men har heldigvis ingen sånne paralyser. Håper du kommer deg til lege og får en skikkelig utredning! Nå som jeg ikke har noe særlig til søvnproblemer lenger, skjønner jeg hvor utrolig viktig det er å få en god natts søvn!

Angående gluten, så finnes det i andre litt mindre åpenbare matvarer også. Om du lager lavkarbobrød/knekkebrød, så er det mulig du får i deg noe via f.eks kruskakli. Jeg vet ikke sikkert, men det forunder meg ikke om det er gluten i fiberhusk, pofiber og kanskje også disse bakemiksene -men det skal jeg ikke si for sikkert ...! Fiberrik har også gluten i seg, om du spiser det.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat