Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-11, 11:37   #9
blucher
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

Det ble kjempebra!
Startet dårlig, prøvde bare halvhjertet med å kutte sjokolade/godis og chips, men fortsatte jo med brød, pasta, ris og poteter... Hjalp absolutt ingenting, og hardkjør både på jobb og privat førte også til noe trøstespising, så det var med nød og neppe jeg fikk trykket meg inn i bunaden til 17.mai. Veide nøyaktig det samme som ett år tidligere.
Juni brukte jeg på å lese meg litt opp på lavkarbo, og 1. juli startet jeg for fullt. Full kutt av så å si alt!
Rett før jul hadde jeg klart 11,6 kg, men en kilo kom på igjen i julen (ble litt utskeielser da, men ikke så mye), så endte på -10,6 på det halve året på lavkarbo - og det er jeg veldig fornøyd med!
Er veldig fornøyd med at jeg klarte meg såpass bra i julen.
Er også fornøyd med at jeg faktisk ikke har hatt noen utskeielser på vanlig sjokolade, godis og chips. Har også klart å stå imot fristelser i form av brød, pasta, ris og poteter (bortsett fra en halv til hhv. jule- og nyttårsmiddag). Kan ha glippet en smule her og der i forbindelse med ferdigsupper, -sauser og -salater, da, men helt fanatisk kan man jo ikke være, mener nå jeg.
Jeg er ikke så fornøyd med at jeg ikke helt klarer å innføre mer av dette kostholdet for hele familien. Gubben er bl.a. helt imot bruk av meierismør til steking, så blir endel diskusjon rundt dette, dessverre.
I 2011 har jeg planer om å fortsette som det siste halve året. Håper å komme meg ned innenfor normalvekts-BMI og stabilisere meg der og kanskje kunne innføre noe frukt igjen *savner*
Tror 2011 skal bli bra!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat