Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-11, 09:53   #79
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av skravlelinda, her.

Men har et spørsmål, noen av dere som blir slappe i begynnelsen? Sovner overalt... Stuptrøtt, og uopplagt... Men er vant til å drikke energidrikker og cola i store mengder (ehem...) Er kroppen min i sjokk allerede? Og evt hvor lenge varer det?

Hei.

Dette er helt vanlig. Kroppen din er tydeligvis vant til å få i seg stoooore mengder karbohydrater (og spesielt da sukker, tydeligvis). Nå har du plutselig kutta ut disse, og kroppen må da omstille seg til å få energien sin på andre måter. Jeg hadde en uke før jeg begynte på kuren hvor jeg droppa brus, godteri, is osv. Var skikkelig sløv og trøtt, men så blei alt så mye bedre. Jevnere energi gjennom hele dagen, framfor i små hopp hver gang jeg heiv i meg sukker.

Hvor lenge det varer kan variere litt. Hodepine og svimmelhet kan også være symptomer når man kvitter seg med et så stort karbo-inntak. Husk at sukker er som alt annet avhengighetsdannende stoff, det tar litt tid før du får det ut av systemet og blir "clean".

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat