Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-11, 20:32   #28
G I malin
Medlem

G I malin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Avokado-Scampi: Jeg moste en halv avokado og tilsatte en spiseskje philadelpia. Krydra med salt, pepper,hvitløk og litt sitronsaft. Rørte rundt og putta oppi 6-7 hvitløksmarinerte scampi (hvitløksbombe med andre ord, hihi)

Det smakte ganske godt, jeg glemte derimot å kjøpe philadelphia light i dag. Tror jeg hadde foretrukket avokado-mosen litt mer syrlig, innbiller meg at light-varianten er det? Denne lille retten holdt meg mett en god stund ihvertfall

Nå har jeg også laget meg egge-muffinser. Brukte store papirformer men må nok investere i silikon..

Blanda 3 egg, halv boks Cottage Cheese og litt revet ost. Krydra med salt, pepper, hvitløk og chilli. Kutta vårløk, sopp og blanda inn i røra. Det holdt til 5 halvfulle former. På toppen la jeg strimla mager bacon. Ca 175 grader i ca 20 min.

Ble ikke 100 % fornøyd med disse (var ikke veldig sulten når jeg spiste heller da), skulle krydra enda mer. Neste gang skal jeg bruke vanlig løk, paprika, skinke og litt mindre CC. Andre forslag mottas med takk

G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat