Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-11, 20:09   #1
To-Karbo
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østfold
To-Karbo er på en erverdig vei

Lav-karbonewbies

Vi er et par som akkurat har startet med lavkarbodiett
Eller, det er derfor vi skriver inn her...vi vet ikke helt hvordan forholde oss

Jeg skjønner det må være utrolig mye bra stoff å lese her inne, men vi trenger en liten pang-hjelp inntil vi får studert tråder og greier her inne

Han: slutter å røyke, vil unngå å gå opp i vekt. Kan gå ned et par kilo kanskje men primært ute etter å ikke heve vekten

Hun: sluttet å røyke for 3 år siden men fikk bukt med de 5/6 kiloene hun gikk opp da allerede til året etter. Kryssing av 40 års grensen derimot har stoppet forbrenningen helt. Vekta bare kryper sakte oppover samme hva hun gjør. Hun skal ned 8 - 10 kg

Vi titter på matvarene ute og prøver å leve etter lavt karboinnhold, men:

- hva er lavt innhold? 2, 18, 22 pr.100gr?
- kan vi spise suketter? Hva annet søtt kan vi bytte ut sukker mot til daglig?
- hva i all verden lager vi til mat? Ungdommene her får vanlig middag mens vi prøver å skippe alt av pasta, ris, poteter osv
- Men det blir jo litt kjedelig med bare salat og grønnsaker til kjøttbiten/kyllingfileten :S
- Utskeielser i helgen...er det lov en dag?
- Hva annet kan vi skeie ut enn med baconsvor?
- Er all brus fy, fy? Cola har lite karbohydrater (da fikk jeg sjokk for det hadde jeg ikke trodd) Schweppes Russian f.eks. har 9 karboer...er dette lite eller gjelder det å hele tiden strekke seg etter tallet 0?
- Hva med frukt? Både appelsiner, epler, pærer, druer osv er jo søte frukter. Alt dette har masse karbo da? Er det grønnsaker som gjelder til mellommåltidene?

Er det noen som gidder å guide oss litt i starten så er vi veldig takknemmelige. Vi er i gang på første dagen i dag etter å ha saumfart hyller og matposer i hele julen...for å bli klare til start :P
Men for å være ærlig så føler vi oss rimelig uklare alikavel, lite forberedte...så vi sitter litt som spørsmålstegn må innrømmes

Skal lese. Masse. Men inntil da...anyone?

To-Karbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp. Svar med sitat