Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-11, 15:51   #3
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Hvordan ble slankeåret 2010?

2010 var starten på en enorm forandring for meg: fullstendig kostholdsomlegging!

Jeg har overfladisk nok lyst til å si at jeg er aller mest fornøyd med at jeg har gått ned nesten 20 kg på et halvt år. Men innerst inne sitter en sånn liten stemme og forteller meg at det jeg bør være mest fornøyd med i denne sammenhengen er at jeg har klart å finne den styrken og kunnskapen som trengs for å klare å "la være". Å la være å gafle innpå godis og brus i et spenna renn.
Videre er jeg fornøyd med å ha oppdaget at lavkarbo er langt mer enn rent, stekt kjøtt og salatblader. At menyen kan varieres i det vide og det brede, og mine kjøkkenkunster er blitt kraftig forbedret.

Jeg er STOLT av å ha oppnådd dette, altså!

Hva jeg ikke er så fornøyd med.. tja. At karbomonsteret fremdeles sitter på lur bak høyre tinningslapp, og tidvis forsøker å ta fra meg "kontrollen". Og at det har klart å gjøre det innimellom også...

Hva som blir annerledes i 2011: Ikke så mye, men siden ketogen diett har fungert veldig bra vektmessig, men ikke alltid er helt forenlig med hva gubben handler med seg hjem, vil vi gradvis gå over til generell lavkarbo og vekk fra den ketogene dietten. Forsøke å finne ut hvor mye/lite karbs vi kan spise før monsteret våkner. Forsøk å holde oss under dette.
Videre skal ikke "skrekken for sprekken" lenger få lov å hemme meg/oss når det kommer til å akseptere invitasjoner til forskjellige tilstelninger. Vi MÅ lære oss måtehold også, og ikke bare fråtse i vei når vi mister kontrollen en gang i blant. Lære oss å være fornøyd med "litt", og at vår "normal" tilsvarer andres "ekstremporsjon".

Sånn, det tror jeg var det. Så får det kommer tilføyelser senere

Deres tur!

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat