Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-11, 15:06   #25
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Jeg har en følelse at Go Helg-produktene er litt spesialsydd for single folk. Jeg steker jo alltid minst halv kilo kjøtt om gangen.

100kr/kg storfe er ikke dårlig om det er Entrecôte, men Kiwi har samme kiloprisen for større stykker med First-Price mørbrad. Entrecôte på Meny/Kiwi/Rema 1000 har vært til 149kr/kg.

Hvis 14 kr skal være en god pris for Svin syns jeg den burde slå (nakke)kotelettene til Rema 1000 som idag ligger på 39kr/kg, dog med litt ben. Jeg antar at det er en god pris om stykket innehoolder mer enn 250g rent kjøtt. Seff nå for tiden er det jo Ribbe som gjelder

Kyllingfilet kjøper jeg somregel fryst (First-Price 2kg-pakke, Prior overskudd/2. sortering), men antar at rundt 150g ren kyllingfilet for 14 er ok siden den er rå.

Kjøttdeigen til First-Price syns jeg og er grei selv om det er noe mer vann i den enn f.eks. Coop sin som vant en test i 'minst svinn' om ikke jeg husker rett. Jeg liker også at den er delt i 2 deler a 350g.

Sist redigert av sylwester : 01-01-11 kl 15:16.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat