|
Sv: Hvilken kostholdsfilosofi passer meg?
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Åh, så flott at du har tilgang til kjøkken! Da finner du mange tips om billig/enkel studentmat her på forumet. Jeg anbefaler å spise egg om du liker det (kan varieres masse, og egg er sunt!), salater med mye olje/dressing (prøv å finne en dressing med lavt sukkerinnhold, eller lag selv), fet ost, avocado, tunfisksalat (en boks tunfisk i olje + majones og krydder, superenkelt!).
Superlettvint snacks: Skyr med en fløteskvett på (evt med noe annet fett ved siden av, siden skyr i seg selv er magert). Nøtter kan også være ok, gjerne paranøtter og valnøtter. (Men ikke alle typer nøtter, de varierer litt i hva de inneholder.)
Vinterkos: Kokosmelk-kakao! Kok opp en boks kokosmelk (ikke light) sammen med en god teskje bakekakao. Tilsett krydder om du ønsker (jeg liker å bruke litt pulver-espresso og kanel) - bland søtning i kruset du skal drikke av. Du skal ikke bruke sukker, men du får tak i Splenda eller natreen på de fleste butikker, evt kan du også finne Sukrin på en helsekostsjappe. Kokosmelk-kakao er veldig søtt og veldig mettende!
Brødalternativ: Du kan legge pålegg på speilegg stekt på begge sider. Evt kan pålegg rulles i salatblader, eller du kan bruke microbølgeovn til å lage "ostechips" - bruk tykke osteskiver (gjerne sånn ferdigskivet kavli-ost med forskjellige smakstilsetninger, men det er dyrt), legg på bakepapir i micro og kjør på max varme i 1-2 minutter, til osten er boblete og sprø som knekkebrød.
Jeg elsker egg! så det kan jeg spise meg ihjel på Jeg er ingen fan av tunfisk i olje, men kan jeg spise tunfisk i vann istedenfor? det synes jeg er kjempegodt!
Tusen takk for enda mer tips 157cm ! 
|