|
Ny her. Litt spørsmål jeg ikke fant svar på
Har leitet litt gjennom forumet her nå for å se om kanskje jeg kunne finne svar på spørsmålet mitt, men uten hell. Jeg er en jente på 20 år som har hatt spiseforstyrrelse i et års tid. Jeg har hatt alvorlig anoreksi, skulle begynne å spise normalt igjen (kostholds liste) bestående av brødmåltider og middag med potet, kjøttkaker osv. det som skjedde var at jeg fikk et enormt mat sug, på søtsaker og alt, har mer eller mindre hatt overspisings perioder siden september, med periodvis, kun overspising uten renselse, overspising med renselse, og faste OG perioder h or jeg har fulgt lavkarbo. Når jeg følger siste nvente, føler jeg meg utrolig mye bedre, både psykisk og fysisk. Men så skal jeg liksom prøve å spise en brødskivet å jeg e rpå kjøret igjen. Nå har det holdt på 1 månedstid med overspising og oppkast å klarer ikke stoppe. Kunne ønske jeg våknet i morgen å at karbohydrat suget var vekk. Men trenger litt motivasjon. Har gått opp 15kg siden september da jeg var anoretisk tynn, (trengte 10 av kg, men vil nå gå ned 5 av de) kan kroppen min etter så mye tukling, med oppkast, sulting, osv. klare å instille seg på et kosthold minimalt med karbohydrater. Er det andre her inne med tidligere spiseforstyrrelse som har noen erfaring? Karbohydrater er nesten som narkotika for meg, trenger noe VIRKELIG motiverende for å klare slutte, å hvis jeg kan gå ned en 5-8 kg rimelig kjapt, er det motivasjon nok for meg. Hva tenker dere her inne? Er det mulig, evt hvor lang tid vil det ta før jeg er i ketose? Har nok temmelig mye karbohydrater i meg, tar det lengere tid da? snakker vi uker eller 1 til 2 uker? Vet at de med spiseforstyrrelse ikke bør følge dette, men jeg har det mye bedre og spiseforstyrrelsen min er så og si ikke tilstede værende da jeg følger et lavkarbo kosthold.
Mvh Malin
|