Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-10, 17:04   #10
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kostholdsfilosofi passer meg?

Åh, så flott at du har tilgang til kjøkken! Da finner du mange tips om billig/enkel studentmat her på forumet. Jeg anbefaler å spise egg om du liker det (kan varieres masse, og egg er sunt!), salater med mye olje/dressing (prøv å finne en dressing med lavt sukkerinnhold, eller lag selv), fet ost, avocado, tunfisksalat (en boks tunfisk i olje + majones og krydder, superenkelt!).

Superlettvint snacks: Skyr med en fløteskvett på (evt med noe annet fett ved siden av, siden skyr i seg selv er magert). Nøtter kan også være ok, gjerne paranøtter og valnøtter. (Men ikke alle typer nøtter, de varierer litt i hva de inneholder.)

Vinterkos: Kokosmelk-kakao! Kok opp en boks kokosmelk (ikke light) sammen med en god teskje bakekakao. Tilsett krydder om du ønsker (jeg liker å bruke litt pulver-espresso og kanel) - bland søtning i kruset du skal drikke av. Du skal ikke bruke sukker, men du får tak i Splenda eller natreen på de fleste butikker, evt kan du også finne Sukrin på en helsekostsjappe. Kokosmelk-kakao er veldig søtt og veldig mettende!

Brødalternativ: Du kan legge pålegg på speilegg stekt på begge sider. Evt kan pålegg rulles i salatblader, eller du kan bruke microbølgeovn til å lage "ostechips" - bruk tykke osteskiver (gjerne sånn ferdigskivet kavli-ost med forskjellige smakstilsetninger, men det er dyrt), legg på bakepapir i micro og kjør på max varme i 1-2 minutter, til osten er boblete og sprø som knekkebrød.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat