Tråd: Grete Roede
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-10, 13:44   #24
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Grete Roede

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er kun en markedsgimmick. De har jo faktisk ikke lagt det på lavkarbo, siden det regnes under 150g. Hun er god til å se hva som er populært og reklamere rettet mot det. Ikke første gang....

Ok - da velger JEG og se litt positivt på at tankegangen ikke er helt fastlåst og at karboreduksjon ihvertfall er et tema! I dagens samfunn spiser vi uansett mye mer enn 160 gram karbo pr dag (jeg gjorde ihvertfall det) - og all reduksjon i rett retning mener jeg er positivt - uansett hva bakgrunnen er i utgangspunktet Rom ble ikke bygd på en dag osv.

Det er stor forskjell på GR fra første gangen jeg gikk for ørten år siden og i fjor. Tidligere var det veldig anti-fett og anti-kcalori hehe, i fjor opplevde jeg kursbøker som inneholdt bedre kunnskap om næringsstoffer som feks fett, selv om det er begrenset til det som er såkalt sunt fett. I tillegg er kcalori-nivået mye høyere enn det var første gang jeg gikk kurs - jeg gikk nå på 1600 kcal utifra alder/høyde/vekt og aktivitet og jeg var IKKE sulten i det hele tatt. Det ble gjentatt veldig ofte at det var viktig å ikke spise for LITE mat.
Har ei venninne som er GR-kursleder, som er meget interessert i mine erfaringer med lavkarbo. Vi har diskutert og pratet mye om det - og jeg håper da kanskje at hun, som har holdt på så lenge - kan videre være med å påvirke til at man reduserer karbo og øker på med fett fordi det er helsemessige fordeler med det i tillegg til vektreduksjon.

Hilsen evig av-og-til naive optimist med positiv innstilling til det meste

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat