|
Sv: Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier?
Som du ser av svarene over, er det litt vanskelig å ta deg seriøst Anna And, når du kommer med den typen generelle påstander om et helt forum. Hvis du kan gi konkrete eksempler på hva du reagerer på, begrunne påstandene dine og gjerne linke til kildene du støtter deg på, så er det kanskje noen som tar seg tid til å svare deg på en ordentlig måte.
Ellers er min oppfatning at lavkarbere er over gjennomsnittet interessert i vitenskaplig forskning på ernæring. Selvfølgelig finnes det mer og mindre reflekterte mennesker her som alle andre steder, men det linkes hyppig til vitenskaplige studier om lavkarbo/LCHF/GI-metoden her og andre steder. Når det gjelder akkurat kostdoktorn har vel han nettopp gitt ut en bok på temaet, som etter det jeg forstår inneholder en ganske grundig litteraturliste over de vitenskaplige studiene han støtter seg på. Jeg har ikke lest boka selv altså, den har vel ikke kommet i butikkhyllene ennå, men det er vel ting som tyder på at du kaster stein i glasshus når du beskylder han og alle andre lavkarbere for å
"slenge ut påstander og konklusjoner i hytt og pine basert på synsing og veldig lite vitenskapelige tester". Jeg ser ikke så mye spor av vitenskaplighet i dine beskyldninger heller.