|
Sv: Grete Roede
Opprinnelig lagt inn av Coockie, her.
Alle opplysninger ble oppgitt ved diettstart, så da regnet jeg med at det ble tatt hensyn til da jeg fikk tallene jeg skulle følge.
Alle problemene jeg tok opp ble begrunnet med at jeg «måtte» ha slurvet med dietten, for fantes rett og slett ingen annen forklaring.
Nå skal det nevnes at jeg var såpass ung og naiv at jeg fremdeles trodde alle overordnede hadde mitt beste velvære som primærmotiv og ikke pengene de tjente, noe jeg i etterkant har forstått var feil.
Dette er dog kun min opplevelse. Jeg kjenner til flere som er veldig fornøyd med dietten. Desverre kan jeg ikke snakke på deres vegne.
Jeg møtte også denne holdningen på det siste GR-kurset. Jeg spiste og slet med å få i meg mine 1600 kalorier. Jeg var så oppblåst og magen gjorde vondt. Men jeg prøvde hardt. Hadde lite energi og var ofte svimmel på tredemølla. Svimte av på en gruppetreningstime en gang. Jeg ventet og ventet på energien de har lovd meg på GR. Den kom aldri. Jeg har funnet den ved hjelp av LCHF da Og jeg følte meg mislykket og var bare deppa. Gikk ned en hel kg på to mnd. Et resultat jeg slet ræva mi av for. Jeg ville ikke annet enn å gjemme meg i sjokoladepakka. Jeg har prøvd GR sikkert 10 ganger på egen hånd de siste fire åra. Og bestemte meg i fjor jul at jeg skulle klare det nå. Takker maktene for at fridr her inne fikk meg med på oppstartmøte med KOS i Tromsø. Dag Viljen P. fikk opp øynene mine for at det finnes et alternativ.
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Det avhenger ofte av kursinstruktør hvor vellykket man føler kurset er og om man får god nok oppfølging underveis. Har gått en del GR kurs, men bare opplevd EN dårlig kursleder - ellers har de mye kunnskap og engasjement. GR har også hold-vekten kurs som jeg innbiller meg går en gang pr mnd i ett år? Husker ikke helt Jeg synes også det er positivt at GR nå også har karboredusert tilbud for de som ønsker det.
Vel, det karboreduserte kostholdet til GR er minimum 160 g karbs om dagen. Jeg synes fortsatt det er ganske mye.
LCHF FTW!
|