Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-10, 15:42   #402
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes veietråd!

JEg håper dere andre som har vært i syden har hatt det like herlig som meg, altså!
Kom hjem i går kveld etter 14 deilige dager.

Jeg hadde nok klart å styre unna det meste av karboskit hadde det ikke vært for at gubben SKULLE ha både det ene og det andre. Så vi har spist både pizza, pommesfrites, kaker, boller (herregud for noen bakerier de har der nede), brød og alt annet slikt. Og såklart potetgull og sjokolade...

Selv om det høres mye ut, så bekrefter kontoen og pengeforbruket at vi har brukt mindre enn halvparten av hva vi brukte på den samme turen i fjor. Og søppelbøttene på rommet talte også sitt klare språk, da de ikke var fulle av sjokoladepapir til enhver tid. Nesten, i allefall, for på SPAR har de et helsikes utvalg av sukkerfri sjokolade, turròn, trøffel og julegodt. Det ble handlet stort siste turen dit, altså, så det er med drøssevis av julegodis hjem!

Stort sett har vi laget maten selv hver dag, og ikke spist så mye ute. Jeg har ikke drukket så mye alkohol, da jeg ble sinnssykt fyllesjuk der i fjor, og har stort sett ligget unna alkohol siden. Men ei flaske Baileys gikk det med i kaffen, og ei lita flaske Honeyrum (gud så godt det er med slik rom!!).

Frokostene har stort sett bestått av egg, grønnsaker og sprøstekt chorizo eller hakket serranoskinke, samt bønner i tomatsaus og en og annen brødskive. Lunsjene har bestått av fingermat i form av chorizopølse, ostebiter, serranoskinke, agurk, melon, paprika og såklart mojosaus og aioli. Og brød.

Potetgull har det gått med en del av, Lay's potetgull med tomat og hvitløk er vel det eneste potetgullet jeg synes er virkelig GODT, og det var derfor vrient nok å la være når gubben åpnet en pose.

Da vi skulle på vekta i går kveld etter å ha kommet hjem, gruet jeg meg helt sykt. Jeg var sikker på at jeg hadde gått opp minst åtte kg, og STOR ble min glede da den ikke ga meg mer enn +2,3 kg siden før vi dro!
Og jeg vedder på at 3 kg av det er vann!!!

Nå er det bare å komme inn i normalt gjenge igjen, og etter en tre dagers tid på lavkarbomat igjen, tenker jeg at jeg skal være meget så fornøyd altså

Gubben, derimot, som har drukket øl hver dag, og gomlet langt mer sukkerholdig godis enn meg (jeg eter imodium for harde livet når vi skal noe sted, fordi panikkangsten utløser stressdiarre, og da er maltitolen en fin pådriver for normal avføring. Ond sirkel, men pyttsann..), men likevel har vært forsiktig med brød - han har gått opp 9,4 kg!!! :shock:
Og det enda han har trimmet hver eneste bidige dag, mens jeg har ligget strekk ut med ei bok eller med tv siden skulderen slo seg vrang første uka, og neste uka kom en kraftig forkjølelse.

Likevel er han fornøyd, ettersom erfaringen tilsier at minst 5 kg av det er vann...

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat