Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-10, 20:37   #28
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Trengte du å bli stor?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men tydelig fedme eller avmagring må jo kunne anses som et symptom på dette, og kan ha mye å si for helsa rent fysisk. Jeg tror nok det er mye av triggeren i at noen begynner å bryu seg. Det er lettere å skjule følelser enn et betydelig vekttap/vektoppgang.
Men så klart, du har helt rett. Følelsene bak enhver form for spiseforstyrrelse har enormt mye å si, og fokuset bør rettes i størst grad mot det. Det tror jeg ingen er uenig i.

Men så er det det at det kanskje er lettere å se "unormale" vektsvigninger (symptomene) hos en person enn lidelsen (årsaken) som ligger bak. Ergo atter en grunn til å involvere seg. For det ER ikke alle med spiseforstyrrelser som tar kontakt med lege. Og noen trenger en tupp bak for å søke hjelp.
Jeg tuppet ei dame en gang, og fremdeles snakker ho om hvor glad ho er for at jeg tok tak i situasjonen den gangen for ca 20 år siden. Ho regner med at ho ikke hadde vært i livet i dag hvis ho hadde fortsatt slik ho holdt på.