|
Sv: Den store felles ED-tråden
Det er lov å sutre, det er også lov å føle seg maktesløs og oppgitt - det er beintøft det vi holder på med!!!!
Og motivasjonen vil varierer over tid, selv om målet fortsatt står like sterkt.
Merker godt at gamle meg kommer fram i perioder, spesielt slik som nå de siste ukene hvor alt har vært et ork.
Før var mat og søtt det jeg automatisk trøstet meg med, og det ble nok en del av det nå også, men heldigvis så er jeg nå mer bevist på at det er feil løsning.
Så etter ca 2 uker med et veeeeldig slapt forhold til kostholdet, er jeg nå i ferd med å ta grep igjen - man lærer jo 
Og i sånne situasjoner er det kjekt å ha en gjeng med likesinnede som deler erfaringer og tips, samt oppmuntrer hverandre til å fortsette - det er motiverende for meg i alle fall 
Og ja - advents- og juletiden er ekstra utfordrende, alt blir jo liksom forsterket...
Derfor har jeg også valgt å bruke en god del tid på å finne alternative kaker/snop som tar bort noe av "forventningspresset" som vi møtes med på jobb, hjemme, hos venner og familie.

|