Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-10, 11:38   #13
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Sitt stille" - søker råd ang smerte og ventetid i helsevesenet

Å kjære deg!

Hvis du trenger skarpe kanter og nei-det-vil-jeg-overhodet-ikke har jeg nok å ta av. Nå er jeg hjemme og litt pjusk, så er ekstra irritert i tillegg.
Skal prøve på litt tankeoverøring. Eller -føring, sykdommen setter spor serru.

Jeg har også inntrykk av at man blir sortert på legekontortelefonen, muligens etter stemme ja, om man fortjener oppmerksomhet eller ikke, om sykdommen er innbilt eller ikke, om absolutt minimum løsning skal prøves eller ikke.
Min lege har akuttimer, men bare om du kommer gjennom til kl 8:00, prøv igjen dagen etter?
Og dersom det ikke går an å få time, spør legesekretæren direkte om h*n kan anbefale en annen fastlege som faktisk vil se pasienter som plutselig mister synet på et øye. Og fortsett med å spørre hvor du klager over utilstrekkelig behandling, direkte til fastlegeordningen? Til Helsetilsynet? Be om utskrift av journalen mens du er igang. Dette kan faktisk være mer effektivt å spørre om med høflig innestemme.

Jeg kjenner jo ikke deg, men nå hisser jeg meg opp på dine vegne! Grrr!

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat