|
Sv: Trengte du å bli stor?
Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.
De gale skyver folk i grøfta.
???
DEN skjønte jeg ikke helt.. Man KAN ikke unngå å få kommentarer, uansett hvordan man ser ut. Sambo sier jeg er lekkersmekker! Mamma synes jeg er tykk. Bestemor sier at jeg må få litt mer på beina. Cluet er HVORDAN JEG tar det! Det er greitt at man skal ikke finne seg i mobbing, det er uakseptablet. MEN man må kunne tåle noen kommentarer for hvordan man ser ut. Kommentaren er jo bare en tilbakemelding fra hvordan AVSENDER SER deg! Ikke hvordan DU ER!
Det blir jo på samme måte som jeg sier til ungene mine (jeg er påpasselig med det): "Jeg synes du sier noe dumt!" Jeg sier IKKE "Du ER dum"!
Jeg aner at du har hatt en jævlig barndom. Jeg aner ingenting om deg, men jeg fornemmer at du mener at det å være tynn skal bli din redning. I såfall tror jeg at du er akkurat der du begynte.. Alle disse hvis jeg bare hvis jeg bare hvis jeg bare etc endrer ingen ting. For HAR du nå som tynn funnet det du søkte etter?? ER du blitt trygg og komfortabel?? Jeg tror ikke det. Jeg tror løsningen for deg ligger et annet sted enn det å kontrollere vekta, men hvor løsningen ER vet jeg ikke.
Dette er MINE tanker og ikke noe annet enn det..
Ønsker deg alt godt og håper at du finner den roen du søker!