Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.
Der lærte jeg (dessverre alt for sent) at du ikke bare kan sette deg ned og sitte deg frisk - kroppen må være i bevegelse for å kunne reparere seg selv. Hvis du bare setter deg ned havner du i en ond sirkel av smerter - stillesitting - muskelmassen forsvinner - du blir stivere - du tåler smerter dårligere - blir sittende enda mer osv. osv.
Jeg har også vært bekymret for dette. Leggen min har helt endret fasong, men det kan visst likegodt være et helt eget symptom, som tap av muskelmasse.
Men så er jeg jo redd for å faktisk skade meg selv også, siden det ikke er sikkert at det faktisk er betennelse som er problemet...
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
For det første, det er helt sikkert at det ikke er isjias-smerter du har i foten?
Isjas, mjei, jeg tror ikke det. Smertebildet stemmer ikke helt, og om legen virker rådvill, så har han klart å konstatere skiveprolaps på meg før.
Da var det lenger opp i ryggen og satte andre nerver i klem (var nummen i skrive-hånda i godt og vel et halvt år). Så jeg håper at enten jeg eller lege ville klart å "gjenkjenne" en nerve i klem - uten å si noe sikkert, selvfølgelig. 
Den første henvisningen fikk jeg 6-8 mnd venting på... den neste kom jeg inn i løpet av 14 dager. NÅ ble jeg akutt-lagt inn på lokalsykehuset
Heh! Æsj, så dårlig. Og leit, for historien bekrefter jo (enda en gang) at det ikke holder å være "bare" pasient. I tillegg begynner jeg å mistenke at jeg er et vesen som ikke klarer å formidle at noe er akutt, uansett hvordan jeg ordlegger meg.
Det er nesten litt morsomt, for man skulle tro at å ringe legen og si "Jeg kan ikke se med venstre øye" ville møte en litt annen respons enn "Du kan få time om tre uker". Kanskje jeg trenger et kurs i utestemmebruk...
For det tredje, ring hjelpemiddelsentralen lokalt!
Åh, takk - det går an å gjøre uten å ha en spesifikk henvisning? Jeg er jo ikke helt sikker på hva jeg faktisk kan ha nytte av, men akkurat nå høres en sånn prekestol (rullator, ikke sant?) ganske attraktivt ut...
For det fjerde, jeg vet ikke hvilke smertestillende du bruker i dag. Jeg anbefaler å bruke 1 gram paracet og (maks) 600 mg ibux SAMMEN
En del av min fortvilelse kommer av at ibux+paracet heller ikke virker.
Ellers har jeg denne uken prøvd naproxen+paracet, uten at det har vært det spor mer effektivt enn prednisolon (kortison) var. Skal sjekke ut den Porto Santo gel'en!
For det femte - du har min aller største medfølelse.
Takk - og tusen takk for at du deler dine erfaringer! Det hjelper jo godt bare å se at andre opplever slike ting, jeg føler meg allerede litt mindre som en ensom Josef K i en helt ubegripelig prosess av et legevesen. 
Til sist - du skal nevne fot-plagene dine til nevrologen, de kan nemlig ha sammenheng! Spør om få kopi av papirene som blir sendt hit og dit, spør og grav hele tiden - be også fastlegen om å få en gjennomgang av "saken" din siden det ser ut til at det skjer flere ting som du ikke har oversikt over.
Dette skal jeg gjøre. Krysser nesten fingrene for at nevrologen har åpenbaringer å komme med etter ekstensiv MR, selv om det er skummelt....
Opprinnelig lagt inn av senorita, her.
Men ingen tok meg på alvor før jeg gikk til privat ultralydlege som fant kulene mine. Jeg var til fastlegen fordi jeg følte meg dårlig og null respons der.
Så fryktelig! Blir helt matt av at det er sånn, jeg - og lurer på hvor mange som går og lider på grunn av uinteresserte fastleger. Og så at du må legges inn bare for å få tilstrekkelige smertestillende, uff. Sympatiklem fra meg også!
Ellers, tusen takk alle sammen - jeg har styrket meg litt på lykkeønskninger og deres erfaringer, og forstår at det ikke er helt uvanlig å bli blankt ignorert i sykehuskø om man ikke roper og skriker litt. Den type oppførsel byr meg fortsatt imot, men det slår meg at jeg i det minste kan få noen til å ringe og rope og skrike på mine vegne.