Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-10, 09:38   #16
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Pokker ta; matmisbruk deluxe!

Hei, jeg føler ordentlig med deg nå!

Det er alltid vanskeligst å ha seg selv som motstander, og det høres ikke ut som moren din er på laget ditt heller. Jeg sier teita! på dine vegne.

Jeg har ikke overspist så mye som spist tanketomt, og gjort noen andre dårlige "life Choices". Ikke direkte slutty, mer litt dårlige grenser, ahem. Og riktignok måtte jeg uti med begge beina endel ganger før jeg kunne begynne å se et mønster, og at det ble feil hver gang og at det nok hadde med meg selv å gjøre (hvem ellers?) og så stoppe. 15 år siden og to forhold på 7 år+ bak meg.

Ikke like lett å slutte å spise seff, men jeg har spurt meg selv "hvorfor? hva sier dette om meg?" og "alt jeg gjør er drit!" teller ikke som svar.

Mye mer interessant å legge vekk moralismen og se at jeg har hatt grunner som: fordi jeg ikke er feig (hallo? det kan jo heller være løsningen), fordi jeg ikke hadde øvd på nei (øvd masse etterpå da, stakkars sambo), fordi jeg lot noen andre få bestemme (og de må jo gjerne prøve nå, sånn er jo spillet). Und so weiter...

Ang spising så har jeg bla spist fordi jeg ikke har tenkt meg om, fordi jeg kjeder meg, fordi jeg kjeder meg fortsatt, fordi sjokoladen/potetgullet/smashen var åpnet allikevel, fordi jeg er feit og da spiller det ikke noen rolle, fordi jeg synes synd på meg selv fordi jeg er feit og spiser...

Selve sorteringen av idiotiske begrunnelser gjør det ikke lettere, men når jeg ikke helt vet hvorfor, er det så mye lettere å holde på litt til og bli litt lenger (og spise litt mer og noe ekstra...) Det kunne være ekte kjærlighet, liksom? Men det er veldig sjelden det. Ihvert fall ikke fra mat.
Ned å ta 20 (10 eller 8... 6) push-ups som straff for å plukke på kjøleskapet/kjekspakken er bedre enn å starte "jeg-får-aldri-til-noe!"-kverna inni knotten, det er helt sikkert! (Dette er selvfølgelig noe jeg veldig sjelden gjennomfører, nå skal jeg jo spise mmm ost!!)

Sånn sett funker lavkarbo bedre, når man engang står på kjøkkenet og fyser. Man kan jo bli mett! og ikke bare kvalm og oppgitt over seg selv.

Du kan kanskje tenke på jula som en militærøvelse? og du er hemmelig agent bak fiendens linjer, moren din er FI 2K og alle prøver å forgifte deg og alle måltider er hjernevask du må stå imot. Og du er selvfølgelig heltinnen! (Fløtt deg angie)
Hmm, her ligger en hel serie med dårlige filmmanus og venter, kjenner jeg.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat