|
Sv: Kaloritelling?
Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.
Jammen dama er jo i ferd med å tape fett, så kroppen vil kunne ta av fettlageret så lenge hun er forsiktig med karbohydratinntaket. Om hun ikke hadde hatt et fettlager, så ja, da ville det godt utover muskelmassen i større grad. Hun kan også forsikre å bevare musklene ved å trene jevnlig.
Jojo men du tar ikke hensyn til på lang sikt og hva som skjer når man ser lengre enn sin egen nese.! Hun får sin energi fra fett, og må få det enten tilført gjennom kosten eller ta av energilageret sitt som er ekstra overvekt på kroppen. Når hun spiser 1000 kalorier så spiser hun knapt nok fett for å starte fettforbrenningen ordentlig i kroppen og må dermed ta av overskuddsfettet på kroppen. Det funker som bare juling det. Kjempegodt! I en periode, før kroppen ser at "hei, jeg får ikke mer energi, jeg må spare på den jeg har". Og så stopper det opp.
Når kroppen ikke får nok næring så tærer den på muskelmassen, og det er cluet du overser her. Om hun trener vil det opprettholde litt muskelmasse, men det krever også mer energi inn for å gå ned i vekt. Det krever også mer energi å opprettholde vekta dersom man ønsker å stabilisere den. Du med dine 50 kg er ikke representativ i en sådann sammenheng skjønner du.
Personlig skjønner jeg at det er jævlig fristende å ligge lavest mulig på kaloriene, fordi jeg gjør det selv til tider, selv om jeg vet det er dumt. Det er noe med hodet som ikke greier det når vekta står stille. Men istede for å kutte til margebeinet og gjøre sånn at man ikke har mer å kutte på når det stopper opp, så kutt heller bittelitt, og hold kroppen i funksjon.
|