Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-10, 16:18   #54
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kaloritelling?

Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.

Ja, det er vel mer greit å bruke som en pekepinn, og deretter prøve å feile for å se hva som passer for egen kropp:

http://forum.bodybuilding.com/showth...hp?t=121703981

^Se bort i fra den siste delen som handler om makrokosthold - det er den første delen som er interessant.

I denne tråden er det noen litt mer avanserte formler man kan bruke, som også tar hensyn til LBM (lean body mass = kroppsvekt - hvor mye av kroppsvekten din som kommer fra fett)

Det er dog svært vanskelig å få målt fett% sin nøyaktig. En vanlig badevekt som påstår å måle fett% er for eksempel svært unøyaktig.

Men igjen, det er bedre å bruke det som en generell pekepinn.

Jupp..... her tar personen med litt mer faktorer enn hva kalkulatorene gjør: "Total weight and lean mass (more lean mass = more needed)" for eksempel. Nå skal jeg ikke gå inn på TEF og alt dette, siden jeg ikke er 100% på hva han mener (virker som om han mener man får lavere effekt av å spise fett enn å spise karbo, og da er vel ikke et ketogent kosthold det det snakkes om her... men som sagt, mulig jeg misforstår hva det snakkes om her).

Vanskelig å måle fettprosent? Jo, jeg vil tro det. Om trent like vanskelig som å kunne gi et helt pålitelig tall for kaloriforbrenning. Tror man kommer ganske nærme sannheten på de mer avanserte vektene man har på enkelte treningssentre kanskje.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat