Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-10, 16:05   #53
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kaloritelling?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Fdemia skriver: Kan du vise til noen seriøse undersøkelser der testpersonene går i kalorioverskudd hver dag i en viss periode, og likevel har gått ned i vekt?

Nerthus svarer: Henviser til linken Carisma la ut. I tillegg har lesing på forumet gjort meg oppmerksom på at flere spiser så mye de vil uten å legge på seg. Cluet er at man ikke får økt blodsukker og økt insulinnivå med lavkarbo - og insulin er det hormonet som stimulerer til fettlagring. Uten dette er det svært vanskelig for kroppen å lagre fett.

Spørsmålet er om de går ned i vekt til tross for høyt og ukontrollert kalorinntak, ikke om de klarer å forhindre vektoppgang. Som jeg skriver over her: spiser man kun fett og proteiner går man ikke opp i vekt, men spiser man nok av det går man ikke ned heller.

Er det ikke derfor de sier ca 1-1.2 gram proteiner pr kg kroppsvekt om dag?? Og da finner man ut hvor mange kalorier det blir og beregner fett% deretter.

Eller som linken her sier.. Ser Cherry har vært inne der allerede.