|
Sv: Kaloritelling?
Opprinnelig lagt inn av nattie, her.
Din BMR er 1549.70
Kaloriforbruk hvis du er lett aktiv (lett mosjon eller trening 1-3 dager i uken) er 2130.84 kcal
Anbefalt antall kalorier fra karbohydrater er 852.34
Anbefalt antall kalorier fra proteiner er 639.25
Anbefalt antall kalorier fra fett er 639.25
Denne kalkulatoren vil jo at du skal spise over 200 gram karbo, 160 g proteiner og 71 g fett. (hvis jeg husker riktig og det er 4, 4, 9 som er kalori pr. gram av de tre da). Men jeg antar at du ikke hadde tenkt til å ta rådene fra denne bokstavelig 
Edit: Ingen av de jeg var inne på tar hensyn til muskelmasse.... og muskelmasse øker forbrenning. Så jeg tror jeg tar de funnene litt med en klype salt.... men det er i det minste et utgangspunkt.
Poenget er jo at det er nesten umulig å beregne nøyaktig kaloriforbrenning. Man kan gjøre anslag og få en pekepinn, ja, men så forbrenner du også mer på et ketogent kosthold enn du gjør ellers. Ser Chunky sier 300 ekstra kalorier "gratis", og det kan godt være at dette stemmer. Chunky pleier å ha god oversikt. I så fall har du over 1800 kalorier som du forbrenner ved å sitte på rompa hver dag.
Tror jeg må sjekke hva disse kalkulatorene legger som grunnlag for utregningene sine, for jeg kjenner jeg er litt skeptisk egentlig.
Edit: Ingen av de jeg sjekka tar noen som helst hensyn til kroppssammensetning og muskelmasse, og økt muskelmasse betyr økt forbrenning. Så jeg tar disse kalkulatorene litt med en klype salt, men det er kanskje et greit utgangspunkt så man ikke er helt blank.
Sist redigert av Fjasnissen : 15-12-10 kl 15:58.
|