|
Sv: Hvordan få ned fettmassen mest effektivt?
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Vås. Utholdende styrketrening eksisterer av en grunn.
Jeg vil _ikke_ bli vesentlig sterkere heller. Og man må se an hver enkelt sitt mål med treningen. Å sitte der å bedyrde at man vet den eneste rette metode for trening er dødfødt da den rette metode er like individuelt som den rette kosten for hver kropp.
Trener du utholdende styrketrening (det defineres for såvidt ikke som styrketrening, men det er vel en annen diskusjon) blir du god på en ting: Løfte lette vekter mange ganger. Man blir god på det man trener på. Men du får ikke lange slanke muskler (hvis du ikke har lange muskler fordi du f.eks har lange bein da), og du øker ikke din maksimale styrke.
At man må vite hvert enkelt sitt mål er jo nettopp det jeg mener, derfor refererer jeg til litteraturen og forskningen om hvordan man på ulike måter utvikler muskulaturen. Jeg trente tidligere mye hypertrofitrening (typisk 12 reps, 3 sett) og bygde mye muskler. Nå har jeg derimot blitt hekta på utholdenhetsidrett og motbakkekonkurranser, og da er det særdeles unødvendig å ha store tunge muskler å dra på. Men jeg trenger fortsatt å være sterk i beina. Derfor trener jeg nå de nervøse tilpasningene (typisk 4 reps, 4 sett).
Jeg prøver bare å informere og opplyse hva vitenskapen sier, det er selvfølgelig opp til hver enkelt hvordan man vil trene og hvem man vil høre på. Jeg synes ikke det er nødvendig av deg å bli frekk og usaklig

Sist redigert av Thea1980 : 15-12-10 kl 15:46.
|