Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-10, 14:45   #50
ftdmia
Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 36
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Kaloritelling?

Opprinnelig lagt inn av nattie, her.

Din BMR er 1549.70
Kaloriforbruk hvis du er lett aktiv (lett mosjon eller trening 1-3 dager i uken) er 2130.84 kcal
Anbefalt antall kalorier fra karbohydrater er 852.34
Anbefalt antall kalorier fra proteiner er 639.25
Anbefalt antall kalorier fra fett er 639.25

Dette fikk jeg når jeg brukte kalorikalkulator. Hvor mange kalorier burde jeg holde meg til om dagen da? jeg vet jo faren med jojoslanking. men føler det at jeg kommer til å bli så fornøyd med den vekten jeg vil oppnå, at jeg tror ikke jeg vil legge på meg så mye. kommer såfall å følge nøye med. jeg liker lavkarbo maten svært mye, så jeg tror jeg skal klare å holde meg til den livstilen. men kanskje øke antall karbohydrater om dagen. spiser veldig lite nå såfall.

Du kan godt holde karbohydratene nede, er mange positive effekter ved det hvis du ønsker å gå ned i vekt (og for å holde en sunn linje ellers også). Kalorimessig så ville jeg ha ligget på 1700-1900 kalorier i begynnelsen, med mest mulig fra fett og proteiner, minst mulig karbohydrater. Hvis du finner ut etter to eller tre uker at du ikke går ned i vekt kan du gå ned til 1600 kalorier om dagen..

På treningsdager spiser du litt mer 200 kalorier ekstra for eksempel.

ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat