|
Sv: Kaloritelling?
Opprinnelig lagt inn av nattie, her.
Hva mener du med sparebluss? det er sant at det er for lite til kroppen og det den trenger. Men får i meg en del vitaminer + at jeg føler meg aldri slapp og sulten. Det kan hende jeg går på en smell i senere tid ?
Sparebluss betyr at kroppen tror at det er krisetilstander, og når kroppen tror at den får altfor lite energi så vil den klamre seg til det energilaget den har, fordi den må spare spare på energien til enda dårligere tider. Kroppen har jo ikke noe lyst til å kvitte seg med fett i utgangspunktet, den liker fett den, så når det ikke tilføres NOK inn så vil den ikke slippe ut heller.
Føler meg heller aldri slapp eller sulten, selv på langt mindre enn det du spiser, men faktum er at det uansett ikke er bra, da kroppen bruker litt mer energi på seg selv hver dag. Mulig du går på en smell, mulig ikke. Sette penga mine på mest sannsynlig, sammen med håravfall og at du mister muskelmasse, siden kroppen må hente energi fra en plass, og når den ikke får det fra lagra fett så tar den det av musklene.
|