Har stjålet denne oppskriften fra en venninne og holder på å prøve ut her nå... Chilisalt: 3 hele chili, ta ut frøene og kjør dem i en foodprossesor el Ha i grovsalt, ca 3 ganger så mye som chili. ...Kjør det til alt er godt blandet. La det tørke på tørkepapir i ca 2 dager. ( hadde ikke tid til det i dag, så jeg helte alt i en form og satte det i ovnen med varmluften uten varme på i ca 1 time) Rosmarinsalt: samme framgangsmåte som med chilisaltet, men dette saltet må tørke noe lengre. Fant ut at det var lurt å røre litt underveis i tørkeprosessen. Ha saltet på tette glass. Jeg fant ikke rosmarin - men brukte basilikum istedet og det ser veldig bra ut Glass fant jeg på søstrene grene til 8 kr stykket. Har hevet både chilisalt og basilikumsalt i ovnen på 30 grader (minimum) og varmluft - det knitrer og står i hører jeg. Ser ut som basilikumen tørker raskere... Har venner og familie som elsker hjemmelagd mat - og dette var ikke vanskelig (så langt ihvertfall...) Bildet er lånt fra venninna mi si fb side - så si fra om dere ikke har mulighet til å se det!! Et gratis tips - ikke klø deg i nesen etter å ha skåret opp chili'n...