Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-10, 09:15   #13
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: jeg må nok gi meg

Hva med å spise så rent fett som mulig? Altså entrecote, makrell, sild osv. Fettrike kjøttstykker rett og slett. Gjerne med en god hollandaise eller berneaise (hjemmelaget) til. Et sånt måltid kommer raskt opp i over 1000 kcal, og det er null problem å få til en fettprosent på 80. Om du vil opp i karbohydrat, kan du jo velge å spise en potet også til et sånt måltid.
Mange må ut av ketosen for å få noe særlig matlyst. Jeg har problemer med å få i meg nok kcal når jeg går i strikt lavkarbo, fordi ketolegemene er med på å dempe apetitten kraftig. For meg er da trikset å spise en del grønnsaker, for de gjør meg mer sulten uansett. Om jeg spiser en normal porsjon, for eksempel 200 gram brokkoli og blomkål til et måltid, er jeg nesten garantert sulten etter 3 timer.
Jeg har lest om en mann som gikk på 2500 kcal uten å gå ned i vekt, han måtte opp i 4000 kcal for å få startet fettforbrenningen skikkelig. Da gikk han ned 1 kg i uka. Så jeg tror ikke det finnes noen regler, fasit eller "dette funker". Man må finne ut hva som funker for en selv. Og det rare er, det som funket for deg når du var 20, funker kanskje ikke når du er 30. Vi er ikke bare individer, vi forandrer også metabolisme med alderen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat