Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-10, 19:45   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kaloritelling?

Opprinnelig lagt inn av pesada, her.

Snakket med en venninne som sa jeg burde telle kalorier om vektnedgangen lot vente på seg.. Men strider ikke dette helt imot Ketolyse-prinsippene? Talte i dag, og er oppe i over 2000, noe som er kalorioverskudd for meg. Hvor mange bør jeg ligge på i såfall? Helt hypotetisk: kan man spise 3000 kcal hver dag i fett og proteiner og fremdeles gå ned så lenge man er i ketose?

Kan det hende jeg ikke går ned fordi jeg spiser for mange karbohydrater selv om jeg er i ketose? Var oppe i 30 i går, men gikk heldigvis ikke ut. Venter fortsatt på boken, som ble sendt til feil adresse, så beklager alle "dumme" spørsmål.

Lutz sier at man kan spise så mye fett man vil så lenge man holder seg under rundt 72 gram karbo pr dag, så ikke bekymre deg for det.

jeg spiste generell lavkarbo i 6 mnd og gikk ikke ned et gram... sannsynligvis fordi jeg spiste for MYE kcalorier. Kan ha i meg enorme mengder - selv om jeg ikke er sulten. Så - når jeg holder meg på godt under 2000 - får jeg en fin liten vektnedgang pr uke.
Fløte er livsfarlig kcalorimessig fordi den er så lett å få i seg! Jeg har faktisk erstattet NOE av fløten med soyamelk, siden smaken ikke endres særlig ( i cappuchino-smoothie) - det gir kraftig fall i kcal - og samme smak omtrent så da er jeg fornøyd.

Prøv en uke og reduser kcaloriene til 1500-1600 og se hva som skjer. Jeg vet ikke hvor stor/høy osv du er - jeg er 40 - 175 og 15 kg over ønsket vekt - og må altså ned såpass for å gå ned. Samme antall kcal på GR gjorde meg sulten - er jeg ikke sulten i det hele tatt nå

For meg er det ikke noe som heter "partystoppere" i seg selv - det er mengden som avgjør

Lavkarbo og kropp er individuelt - prøv deg fram!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat