Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag??
Unnskyld meg for at jeg blander meg inn i kostholdet deres. Jeg er en gutt på 21 år som kom innom denne siden tilfeldigvis da jeg lette etter noe godt å spise laget av tomater og bønner på boks. Jeg leste det siterte innlegget og ble noe overrasket og forvirret. Så vidt jeg skjønner er meningen med denne siden å støtte hverandre til å kunne ta av de kilo som er ekstra på kroppen. Det jeg ikke skjønner er hvordan en diet som den beskrevet i det siterte innlegget kan bidra til vektnedgang. Her er det notert 4 måltider hvor alle inneholder kjøtt, 3 av dem inneholder ost, 3 av dem inneholder rømme og 2 inneholder fløte/krem.
Jeg spiser selv kun kjøtt 1 gang i løpet av dagen (middag), rømme maks 1 gang om dagen, fløte/krem spiser jeg sjeldent. De andre måltidene spiser jeg brødskiver, muligens müsli til frokost og noen middagsrester til kvelds. Jeg forsøker ikke å gå ned i vekt. Burde dere ikke spise noe mindre av bacon, kjøttdeig, kylling, ost, fløte, rømme osv. hvis dere vil gå ned i vekt?
Et siste spørsmål. Hvorfor anbefaler dere å spise mindre brød når det er så mye annet som heller burde vært tatt ut fra denne menyen. Brød er noe av det sunneste jeg kan se på denne listen.
Til slutt vil jeg si at dette er ikke et forsøk på å tråkke noen på tærne. Hvis jeg gjør det så beklager jeg. Jeg er kun interessert i å vite hvorfor denne dietten er satt sammen slik den er.
Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.
Typiske dagsmenyer:
Frokost/lunsj: 2 lavkarboskiver med graddost. Gjerne 2-3 skiver bacon med en dæsj rømme.
Lunsj: Kyllinglår el med salat med fetaost og oljen som den ligger i til dressing.
Middag: Kjøtt + grønnsaker som blomkål, squash, champignong og litt løk. Enten rømme eller fløtesaus til.
Kvelds varierer: Noen ganger steker jeg kjøttdeig og har på tacokrydder, revet ost, first price sin tacosaus og rømme. Andre ganger smeltet ost i mikro med litt tacosaus på.
Eller en dæsj med krem og hakkede nøtter og litt kakao for smak.
|