Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-10, 18:04   #11
Thea1980
Medlem

Thea1980 sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Hva spise etter en hard treningsøkt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Dette er nok individuelt. Kroppen forbrenner karbo først - deretter fett. Hva er målet ditt? Hvorfor ønsker du eventuelt å spise mer karbo? Er det viktig for deg å være i ketose?

Jeg opplever å være mer treg med lite karbo og mye fett, og har diskutert med meg selv å øke på til kanskje 30-40 gram karbo pr dag i intensive treningsperioder, spesielt for å finne ut om jeg kan få mer eksplosivitet i kondisjonstrening.

Min erfaring - og jeg har også lest andre på forumet har forskjellig erfaring - er at man må prøve litt selv hvilken mengde karbo pr dag som er komfortabelt i forhold til hverdagen og trening.

Tenkte på eks restitusjon etter trening, om det er lurt å legge inn noen ekstra gram karbo etter trening?

Nei, det er kanskje ikke viktig for meg å være i ketose, jeg er ganske ny på streng lavkarbo (selv om jeg ikke spiser så mye karber til vanlig da). Jeg driver vel egentlig å pønsker ut hvordan jeg kan komme meg ned de siste kiloene uten å miste treningseffekt og uten å gå rundt å være sulten.

Et lite tilfeldig eksperiment ble utført i går - spiste en god middag med mye kjøtt, fløte og grønnsaker, regnet ikke på karbohydratene, men det ble sikkert noen fra brokkoli og rosenkålen + en konfekt (!). På trening i dag hadde jeg masse energi og ikke problemer med å komme opp i intensitet. Men vanskelig å vite om det var mengden mat eller karbohydratene som "hjalp til"...

Fant en annen tråd der lavkarbo + utholdenhetstrening ble diskutert - og det ser ikke ut til at det er noen fasit på dette akkurat;-)

Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat