Litt mer om drømmetydning: Du drømmer at du er i banken og låner penger - og så begynner du å blø ut av fingrene. Dette med drømmetydning er veldig individuelt. Drømmetydningsbøker er i utgangspunktet veiledende, fordi det har ofte med din historie å gjøre, dine tidligere erfaringer og opplevelser. Hjernen din bruker bilder som kan bety EN ting for deg - og en helt annen ting for andre. Hvis JEG hadde drømt denne drømmen, ville jeg nok ha tenkt at et lån som gjør at fingrene mine blør kanskje betyr at jeg er bekymret for at jeg vil klare å betale lånet uten at det drar alle pengene utav hverdagen min og gjør at jeg blør? I ditt tilfelle - hvis du ikke har tatt opp lån - kanskje du er i en situasjon hvor du føler at det du har fått/lånt koster deg for mye å "betale" tilbake? Det kan være en tjeneste feks? Bare du vet Blod er energi - er det noe eller noen som drar mer energi utav deg enn nødvendig? Min oppfatning og det jeg har lært om drømmetydning er at drømmene ikke "spår" ting vedrørende andre mennesker - det handler kun om deg selv. Feks drømte jeg om en fæl mann som kuttet strupen til alle rundt seg - jeg var livredd i drømmen. I gjennomgang av drømmen med min terapeut - lærte jeg at det like godt kan bety at jeg "struper" meg selv, jeg får ikke sagt det jeg ønsker å si, jeg er redd for å være ærlig, jeg føler meg låst og tvunget til taushet - selv om det er jeg selv som velger å være taus. En venninne av meg som hadde opplevd overgrep som 16 åring drømte om en bjørn som forfulgte henne i drømme ofte, hun ble anbefalt å tenke før hun sovnet at om drømmen kommer - stopp opp (i drømmen) - snu seg mot bjørnen og si: jeg er ikke redd deg! Hun gjorde dette, og drømte ALDRI den drømmen igjen! I dette tilfellet representeret ikke bjørnen overgriperen - MEN den delen i henne selv som slet med skam og skyld etter hendelsen... Min personlige erfaring er at drømmer er min lille hjelper i hverdagen til å takle og behandling inntrykk i livet mitt. For min del hjelper de meg også med å tenke gjennom ting jeg ubevisst sliter med, slik at jeg kan løfte de opp i bevisstheten og se på de der. Fint tema - jeg elsker drømmene mine - selv om de av og til er helt sinnsyke og ikke kan deles med noen andre