Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-10, 13:47   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva spise etter en hard treningsøkt?

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Hva om man trener hard kondisjonstrening og har høy forbrenning? Er det da mulig å ha i seg mer enn anbefalt 20-30 g karbohydrater og fortsatt kunne være i ketose?

Dette er nok individuelt. Kroppen forbrenner karbo først - deretter fett. Hva er målet ditt? Hvorfor ønsker du eventuelt å spise mer karbo? Er det viktig for deg å være i ketose?

Jeg opplever å være mer treg med lite karbo og mye fett, og har diskutert med meg selv å øke på til kanskje 30-40 gram karbo pr dag i intensive treningsperioder, spesielt for å finne ut om jeg kan få mer eksplosivitet i kondisjonstrening.

Min erfaring - og jeg har også lest andre på forumet har forskjellig erfaring - er at man må prøve litt selv hvilken mengde karbo pr dag som er komfortabelt i forhold til hverdagen og trening.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat