Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-10, 13:56   #4603
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Tusen takk for svar, Furine Jeg tenkte på om det kunne være det at det var uttørket eller tett, men det er ikke lenge siden jeg skrev ut noe med farge, mener jeg ... Vel, kanskje det begynner å bli noen uker siden når jeg tenker meg om , men er det for lenge? Jeg bruker den jevnlig til svart/hvite utskrifter, men det betyr kanskje at fargedysene eller skrivehodene likevel kan være tette?

Jeg har skiftet svart patron, men selv svart/hvitt-bilder mangler detaljer når jeg skriver ut ... det var derfor jeg tenkte at fargepatronene kanskje også ble benyttet. Når jeg skriver ut testark er det ikke farger på det i det hele tatt, men det svarte mønsteret er som det skal være.

Håper virkelig ikke den må på service . Jeg har bestilt nye fargepatroner, for etter all rensen jeg har foretatt begynner de å bli ganske tomme ...

Det er Canon jeg har forresten

Hihi, det var det eg trudde, at det var ein Canon (veit ikkje om andre har fargepatronene delt opp på samme måten). Nokre veker burde ikkje vere nok til at dei skulle tørke, nei. Sorry, men no kjem eg med "Canon helpdesk-preik" - men det er fakta altså; brukar du originalpatroner? Om skrivaren framleis er under garanti ville eg ikkje brukt noko anna enn originalpatroner. Leverer ein inn på service og dei oppdagar at ein har brukt uoriginale patroner (ja, for dei kan visst sjekke slikt) så får ein ingenting på garantien. Er den for gamal for garanti har det jo ingenting å seie, men.. For å vere heilt ærleg så vil eg ikkje ha Canonskrivar sjølv. Har HP (men eg ville aldri ha kjøpt HP datamaskin - er litt farga av sambu - men skrivarane deira er bra), og har aldri hatt problem med den, sjølv om den har stått stille i eit halvt år mellom kvar gong eg har brukt den. Men eg har Canon kamerautstyr, og VELDIG nøgd med det.
Men det høyrest ut som det er trøbbel med dysene på skrivaren din, ja... Kjedeleg... I desse dagar er jo mange skrivarar ganske billige, men eg ville ikkje gått for den aller billigaste (om du må ha ny) for dei billigare versjonane er ofte meir grådige på patronene... Du kan jo alltids ta kontakt med Canon sin helpdesk på telefon eller epost og spør om råd. Ser at dei framleis brukar Serviceproffen (ja dei heiter det! ) som verkstad. Lykke til i alle fall, kjedeleg når teknikken sviktar.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF